News from the Department of Economics

Events

24.03.2025 - 25.03.2025

17. Jahresta­gung der Deutschen Gesell­schaft für Ge­sund­heit­söko­nomie e. V. 2025

Read more
24.03.2025 - 25.03.2025

17th An­nu­al Con­fer­ence of the Ger­man So­ci­ety for Health Eco­nom­ics 2025

Read more
More events

Latest news

Neues Working Paper mit dem Titel "Transporting behavioral insights to low-income households: A field experiment on energy efficiency investments" in Zusammenarbeit mit Bettina Chlond (ZEW Mannheim und Universität Heidelberg), Timo Goeschl (Universität Heidelberg) und Madeline Werthschulte (VU Amsterdam) erschienen.  Kurzbeschreibung:  Viele Industrieländer haben die Notwendigkeit erkannt, den Anstieg der Energiekosten für einkommensschwache…

Read more

Vor­trag im Forschungssem­in­ar des In­sti­tut d'Eco­nomía de Bar­celona

Prof. Dr. Martin Kesternich hat im Forschungsseminar des Institut d'Economía de Barcelona an der Universitat de Barcelona eine aktuelle empirische Arbeit zum Einsparverhalten von Haushalten in Deutschland in der Gaskrise im Winter 2022/23 vorgestellt. 

Read more

In the winter semester 24/25, our chair is offering students of the repeat exam of the fundamentals of economics the opportunity to take part in weekly repeat tutorials. Take the opportunity to prepare yourself ideally for the macro theory. You will receive further information and the opportunity to register in PAUL. Class number: K.184.14019 & M.184.1401 Further information on this can be found in the emails from Ms. Wegener.

Read more

Vor­trag im Forschungssem­in­ar des Tin­ber­gen In­sti­tuts

Prof. Dr. Martin Kesternich hat im Forschungsseminar des Tinbergen Instituts in Amsterdam eine aktuelle empirische Arbeit zum Einsparverhalten von Haushalten in Deutschland in der Gaskrise im Winter 2022/23 vorgestellt. 

Read more

Wir freuen uns, dass der Artikel „Weighted School Choice Problems and the Weighted Top Trading Cycles Mechanism“ von Nadja Stroh-Maraun zur Veröffentlichung in Mathematical Social Sciences angenommen wurde. Er steht nun online unter https://doi.org/10.1016/j.mathsocsci.2024.09.001 zur Verfügung. Abstract: There are a number of school choice problems in which students are heterogeneous according to the number of seats they occupy at the school…

Read more