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Wirtschaftsinformatik, insb. Betriebliche Informationssysteme
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  1. Faculty of Business Administration and Economics
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  3. Business Information Systems | Prof. Dr. Daniel Beverungen
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Re­search pro­jects of the Chair of In­form­a­tion Sys­tems, in par­tic­u­lar Busi­ness In­form­a­tion Sys­tems

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13 projects were found

#myfirstresearchpaper

Das Vorhaben #myfirstresearchpaper verfolgt das Ziel, ein innovatives, digitales Lernmodul zu etablieren, welches die Konversationsrate hervorragender studentischer Arbeiten in erste wissenschaftliche Publikationen substanziell erhöht. Hierzu bedarf es der Erarbeitung und Umsetzung eines ganzheitlichen Konzepts welches die Struktur des neuen ...

Duration: 04/2024 - 03/2026

Contact: Dr. Christian Bartelheimer

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SHAPE : Gestaltung von Dienstleistungsentwicklungsprozessen und lnnovationspartnerschaften mit Unternehmen

Value creation is increasingly happening in complex ecosystems - especially in the German economy, which is predominantly shaped by SMEs. In order to be successful in the long term, companies need to establish customized, data-driven service systems around their products and services. The BMBF-funded research project SHAPE (“Service Orchestration - ...

Duration: 01/2024 - 12/2026

Contact: Dr. Christian Bartelheimer, Prof. Dr. Daniel Beverungen, Jannika Marie Schäfer, M.Sc. (Management)

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Change.WorkAROUND

Steigerung der Wandlungsfähigkeit industrieller Dienstleistungssysteme durch Workarounds (Change.WorkAROUND)Wandlungsfähigkeit ist die Eigenschaft eines Unternehmens, Veränderungen, die ein ursprünglich planbares oder vorhersehbares Ausmaß überschreiten, rechtzeitig wahrzunehmen und technisch wie auch organisatorisch zu beherrschen. Zum Auf- und ...

Duration: 01/2023 - 12/2025

Contact: Prof. Dr. Daniel Beverungen, Prof. Dr. Martin Schneider

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AProSys - AI-supported assistance and forecasting systems for sustainable use in intelligent distribution network technology

Climate and energy policy is rapidly changing the energy supply system in Germany. The nationwide integration of renewable energies and the integration of charging stations for electromobility are causing a high level of dynamism that is currently almost impossible to quantify. A forecast of potential outages that adapts to the dynamic power supply ...

Duration: 01/2023 - 12/2025

Contact: Prof. Dr. Daniel Beverungen, Sascha Kaltenpoth, Prof. Dr. Oliver Müller, Dr. Philipp zur Heiden

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Datenraum Kultur

For those interested in culture who are looking for interesting events, the networking of cultural platforms provides easy access to comprehensive information in the context of the event including further offers (e.g., booking system, gastronomy, hotel industry, mobility) as well as data-based recommendations through data aggregation, ...

Duration: 07/2022 - 02/2025

Contact: Prof. Dr. Daniel Beverungen, Prof. Dr. Dennis Kundisch, Prof. Dr. Oliver Müller, Dr. Simon Oberthür, Dr. Philipp zur Heiden

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BPM-I4.0 - Process mining for analyzing and prescribing industrial core processes

Nowadays, companies and their processes have to be adapted ever more quickly and flexibly. Process mining methods can create transparency and a better understanding of processes. Process mining makes it possible to identify, analyze and improve business processes based on data.Up to now, process mining research has primarily focused on structured ...

Duration: 04/2021 - 06/2023

Contact: Prof. Dr. Daniel Beverungen, Prof. Dr. Oliver Müller

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FLEMING - Flexible monitoring and control systems in the distribution grid by using artificial intelligence

Duration: 09/2019 - 12/2022

Contact: Prof. Dr. Daniel Beverungen, Dr. Philipp zur Heiden

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DigiBus: Digital Business

Digitale Plattformen, wie Amazon und Uber, haben ihre Branchen im B2C-Bereich verändert. Dieser Wandel kommt zunehmend auch auf B2B-Märkte zu. Um wettbewerbsfähig zu bleiben und Erlöse über den reinen Produktverkauf hinaus zu erzielen, müssen produzierende Unternehmen ihre Produkte immer stärker mit Services verzahnen. Durch digitale Plattformen ...

Duration: 11/2018 - 04/2021

Contact: Dr. Christian Koldewey

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SmartMarket² - Interactive Customer Experience in High Street Retail

smartmarket² adaptiert erfolgreiche Strategien des Online-Handels für den innerstädtischen Handel, um interaktive Einkaufserlebnisse zu schaffen. Ziel ist die Entwicklung von datenbasierten Mehrwertdiensten und Apps, die eine digitale Ko-Produktion bzw. Ko-Kreation des Einkaufserlebnisses in urbanen Räumen ermöglicht. Basierend auf dem Standort des ...

Duration: 03/2017 - 06/2020

Contact: Dr. Christian Bartelheimer, Prof. Dr. Daniel Beverungen, Dr. Philipp zur Heiden

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Interaktive Einkaufserlebnisse in Innenstädten durch digitale Dienstleistungen

Städte sind Orte des Lebens und des Arbeitens zugleich. Das Wechselverhältnis zwischen den beiden Bereichen soll durch Dienstleistung noch besser erschlossen werden. Innovative Dienstleistung für „Smart Cities“ sind ein Mittel zur Bewältigung der vielfältigen Herausforderungen in Städten. Auf der Basis integrierender IuK-Technologien werden Chancen ...

Duration: 03/2017 - 02/2020

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