• Welche finanziellen und nicht-finanziellen Auswirkungen hat der Dienstleistungswandel für Industriegüterunternehmen?
  • Welche unterschiedlichen Arten und Strategien industrieller Dienstleistungen lassen sich identifizieren?
  • Welche Entwicklungspfade lassen sich beim Wandel von produkt-orientierten zu wert-orientierten Strategien beobachten?
  • Wie kann der industrielle Dienstleistungswandel implementiert werden? Ist Business Service Outsourcing ein geeigneter Weg?
  • Welche Herausforderungen bringt die Nutzung outcome-basierter Verträge (sog. Betreibermodelle) mit sich?
  • Akalan, R.; Böhm, E.; Eggert, A. (2022). Servitization in the manufacturing industry: Where do we stand? Where do we come from? Journal of Service Management Research, 6 (3), 204-213.
  • Harrmann, L. K.; Eggert, A.; Böhm, E. (2022). Digital technology usage as a driver of servitization paths in manufacturing industries, European Journal of Marketing, 57(3), 834-857. [VHB-Jourqual3: C]
  • Akalan, R., Eggert, A., and Böhm, E. (2022). Strategic emphasis on service-based business models during the corona crisis: Are customer solutions a curse or blessing for manufacturing firms? Journal of Service Management Research, 6 (1), 47-63.
  • Schaefers, T.; Ruffer, S.; Böhm, E. (2021). Outcome-based contracting from the customers’ perspective: A means-end chain analytical exploration, Industrial Marketing Management, 93, 466-481. [VHB-Jourqual3: B]
  • Eggert, A.; Böhm, E.; Cramer, C. (2017). Business service outsourcing in manufacturing firms: An event study, Journal of Service Management, 28 (3), 476-498. [VHB-Jourqual3: B]
  • Böhm, E.; Eggert, A.; Thiesbrummel, C. (2017). Service transition: A viable option for manufacturing companies with deteriorating financial performance? Industrial Marketing Management, 60 (1), 101-111. [VHB-Jourqual3: B; AMA Best Paper Award]
  • Böhm, E.; Backhaus, C.; Eggert, A.; Cummins, T. (2016). Understanding outcome-based contracts: Benefits and risks from the buyers’ and sellers’ perspective, Journal of Strategic Contracting and Negotiation, 2 (1-2), 128-149. [Best Paper Award]
  • Eggert, A.; Hogreve, J.; Ulaga, W.; Münkhoff, E. (2014). Revenue and profit implications of industrial service strategies, Journal of Service Research, 17 (1), 23-39. [VHB-Jourqual3: A]
  • Eggert, A.; Hogreve, J.; Ulaga, W.; Münkhoff, E. (2011). Industrial services, product innovations, and firm profitability: A multiple-group latent growth curve analysis,Industrial Marketing Management, 40 (5), 661-670. [VHB-Jourqual3: B; AMA Best Overall Conference Paper Award]
  • Münkhoff, E. (2013). Umsatz- und Profitabilitätsauswirkungen industrieller Dienstleistungen – Eine latente Wachstumskurvenanalyse, Wiesbaden: Springer Gabler.
  • Strategic transformation to value-centred business models (01/2019-03/2022; gefördert durch die Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG), mit Andreas Eggert)
  • Investigating service growth strategies in manufacturing firms (gefördert durch das Institute for the Study of Business Markets (ISBM), mit Lisa Scheer und Vamsi Kanuri)