UPB Bildmarke
Organisations-, Medien- und Sportökonomie
Kontakt
  • Deutsch
  • English
    • Seite "Team" öffnen
    • Prof. Dr. Bernd Frick
    • Sekretariat: Ingrid Kelsey
    • Wissenschaftliche Mitarbeitende
    • Studentische Hilfskräfte
    • Seite "Lehre" öffnen
    • Lehrangebot
      • Seite "Abschlussarbeiten" öffnen
      • Bewerbung
      • Formatvorlagen
      • Leitfaden
    • Auslandsanerkennung
    • Seite "Forschung" öffnen
    • Forschungsprofil
    • Publikationen
  • Nachrichten
  • Anreise
Wichtige Links
  • Universität Paderborn
  • Fakultät für Maschinenbau
  • Fakultät für Elektrotechnik, Informatik und Mathematik
  • Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
  • Fakultät für Naturwissenschaften
  • Fakultät für Kulturwissenschaften
Pu­bli­ka­ti­o­nen
Pu­bli­ka­ti­o­nen
2023
2022
2021
2020
  1. Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
  2. Department 1: Management
  3. Organisations-, Medien- und Sportökonomie | Prof. Dr. Bernd Frick
  4. Forschung
  5. Publikationen

Pu­bli­ka­ti­o­nen

2023

Ratings Meet Prices: The Dynamic Relationship of Quality Signals

D. Kaimann, C.L.M. Spiess Bru, B. Frick, Journal of Wine Economics (n.d.).


Are Women (Really) More Lenient? Gender Differences in Expert Evaluations

B. Frick, C. Spiess Bru, D. Kaimann, Are Women (Really) More Lenient? Gender Differences in Expert Evaluations, Paderborn University, Faculty of Business Administration and Economics, 2023.


Sounds too Feminine? Brand Gender and The Impact on Professional Critics

D. Kaimann, C. Spiess Bru, Sounds Too Feminine? Brand Gender and The Impact on Professional Critics, Paderborn University, Faculty of Business Administration and Economics, 2023.


Empirical Analysis in Markets for OTF Services

A. Elrich, D. Kaimann, R. Fahr, D. Kundisch, B. Mir Djawadi, M. Müller, M. Poniatowski, S. Schäfers, B. Frick, in: C.-J. Haake, F. Meyer auf der Heide, M. Platzner, H. Wachsmuth, H. Wehrheim (Eds.), On-The-Fly Computing -- Individualized IT-Services in Dynamic Markets, Heinz Nixdorf Institut, Universität Paderborn, Paderborn, 2023, pp. 45–64.

DOI PDF

2022

Governance and Reputation in the Market for Experience Goods

P. Fanasch, Governance and Reputation in the Market for Experience Goods, 2022.

DOI

2021

“I will survive”: Online streaming and the chart survival of music tracks

D. Kaimann, I. Tanneberg, J. Cox, Managerial and Decision Economics 42 (2021) 3–20.

DOI

The Legacy of Gurus: The Impact of Armin Diel and Joel Payne on Winery Ratings in Germany

B. Frick, Journal of Wine Economics 15 (2021) 370–377.

DOI

2020

Behind the Review Curtain: Decomposition of Online Consumer Ratings in Peer-to-Peer Markets

D. Kaimann, Sustainability 12 (2020).

DOI

Alle Publikationen anzeigen

Organisations-, Medien- und Sportökonomie

Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Deutschland

Schnellzugriffe
  • Department 1: Management
  • Department 2: Taxation, Accounting and Finance
  • Department 3: Wirtschaftsinformatik
  • Department 4: Economics
  • Department 5: Wirtschaftspädagogik
  • Department 6: Wirtschaftsrecht
Universität Paderborn

Warburger Str. 100
33098 Paderborn
Deutschland

Telefon Universität

+49 5251 60-0
Rechtliches
  • Impressum
  • Datenschutz
  • Hinweisgebersystem
Soziale Netzwerke