Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Foto: Adelheid Rutenburges

Ausgewählte Vorträge von Mitgliedern des Lehrstuhls (ab 2016)

TitelVortragenderDatumAnlass & Ort
The Economics of Online Reviews in Markets with Variety-Seeking ConsumersNeumann, Jürgen03.11.2018INFORMS Conference on Information Systems and Technology (CIST) 2018, Phoenix, Arizona, USA
An Extended Perspective of Technology Pivots in Software Startups: Towards a Theoretical ModelKundisch, Dennis03.11.2018INFORMS Conference on Information Systems and Technology (CIST) 2018, Phoenix, Arizona, USA
"Kundenbewertungen? Da mache ich nicht mit!" Einfluss und Relevanz von Kundenbewertungen im Zeitalter der Digitalisierung
Kundisch, Dennis23.10.20187. Nordhessische Außenwirtschaftstag,
Kassel, Germany
Die Rolle von Plattformen für IoT-GeschäftsmodelleKundisch, Dennis05.09.2018Innovationsforum smarten up, Minden, Germany
What Drives Paid Search Success? A Systematic Literature ReviewPoniatowski, Martin17.08.2018Americas Conference on Information Systems (AMCIS) 2018, New Orleans, USA
In the Eye of the Beholder? Empirically Decomposing Different Economic Implications of the Online Rating VarianceGutt, Dominik28.06.2018Twenty Sixth European Conference on Information Systems (ECIS) 2018, Portsmouth, Vereinigtes Königreich
The Traveling Reviewer Problem - Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online Rating BehaviorGutt, Dominik18.06.2018Statistical Challenges in E-Commerce Research (SCECR) 2018, Rotterdam, Niederlande
How to teach business model innovation to 300+ students: An experience reportSzopinski, Daniel07.06.2018Teaching Forum at Business Model Conference 2018, Florenz, Italien
How to teach business model innovation to 300+ students: An experience reportSzopinski, Daniel06.06.2018Business Model Conference 2018, Florenz, Italien
Business model idea generation: An exploratory study on changing perspectivesSzopinski, Daniel06.06.2018Business Model Conference 2018, Florenz, Italien
StudyNow - Eine mobile Plattform zur Verstetigung der Lernmotivation von Studierenden mittels GamificationJohn, Thomas05.06.2018Marketing zwischen Theorie und Praxis (MTP), Paderborn, Germany
Extracting the Wisdom from the Crowd: A Comparison of Approaches to Aggregating Collective IntelligenceGörzen, Thomas08.03.2018Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), Lüneburg, Germany
Much more than "same solution using a different technology": Antecedents and consequences of technology pivots in software startupsBohn, Nicolai08.03.2018Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), Lüneburg, Germany
Trust the Experienced? Investigating the Effect of Experience on Decision Making in the CrowdGörzen, Thomas07.03.2018Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018 (MKWI), Lüneburg, Germany
The Traveling Reviewer Problem - Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online Rating BehaviorGutt, Dominik
Kundisch, Dennis
06.03.2018Workshop "IS Design and Economic Behavior" (ISDEB 2018), Lüneburg, Germany
App gegen "Aufschieberitis"John, Thomas19.02.2018WDR Lokalzeit OWL
StudyNow - Eine mobile Plattform zur Verstetigung der Lernmotivation von Studierenden mittels GamificationJohn, Thomas14.02.2018Jahrgangstreffen des "Fellowship für Innovationen in der digitalen Hochschullehre" des Stifterverbands und des Wissenschaftsministeriums NRW, Bonn, Germany
Was ist Wirtschaftsinformatik?John, Thomas03.02.2018Job-Infotag des Rotary Club Paderborn, Paderborn, Germany
StudyNow - Eine mobile Plattform zur Verstetigung der Lernmotivation von Studierenden mittels GamificationJohn, Thomas29.01.2018"Tag der Lehre" der Stabsstelle Bildungsinnovationen und Hochschuldidaktik der Universität Paderborn, Paderborn, Germany
Digitalisierung im Mittelstand - Experimente als Grundlage für datengetriebene EntscheidungenSchlangenotto, Darius16.01.2018Marketing zwischen Theorie und Praxis (MTP), Paderborn, Germany
Platform Revolution - Wie digitale Plattformen den Wettbewerb grundlegend verändernKundisch, Dennis20.12.2017Ringvorlesung „Digitale Gesellschaft - eine Gestaltungsaufgabe“ der Universität Kassel, Kassel, Germany
The Traveling Reviewer Problem – Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online Rating BehaviorNeumann, Jürgen13.12.2017Thirty Eighth International Conference on Information Systems (ICIS), Seoul, South Korea
Achieving More by Paying Less? How Bricks-and-Mortar Retailers Can Benefit by Bidding Less Aggressively in Paid SearchGutt, Dominik12.12.2017Thirty Eighth International Conference on Information Systems (ICIS), Seoul, South Korea
Visual Languages for Modeling Business Models: A Critical Review and Future Research DirectionsSzopinski, Daniel12.12.2017Thirty Eighth International Conference on Information Systems (ICIS), Seoul, South Korea
When in Doubt Follow the Crowd: How Idea Quality Moderates the Effect of an Anchor on Idea EvaluationGörzen, Thomas11.12.2017Thirty Eighth International Conference on Information Systems (ICIS), Seoul, South Korea
Einfluss und Relevanz von digitalen KundenbewertungenKundisch, Dennis30.11.2017Veranstaltung des Marketing-Club Paderborn e. V., Paderborn, Germany
Schon Drei Vorträge geschafft oder noch ein Vortrag zu hören? - Die Sicht eines Forschers auf GamificationKundisch, Dennis26.10.2017Abend der Unternehmenskommunikation des Kompetenzzentrums Corporate Communications an der Hochschule Neu-Ulm, Neu-Ulm, Germany
The Traveling Reviewer Problem – Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online Rating BehaviorNeumann, Jürgen24.10.2017INFORMS Annual Meeting,
Houston, USA
A Homeowner’s Guide to Airbnb: Theory and Empirical Evidence for Optimal Pricing Conditional on Online Ratings   
Gutt, Dominik21.10.2017INFORMS Conference on Information Systems and Technology (CIST),
Houston, USA
Feedbacksysteme im Hochschulalltag - Das Beispiel PINGOKundisch, Dennis27.09.2017E-Assessment NRW Jour Fixe (Webinar), Paderborn, Germany
On-The-Fly Computing: Ein Referenzmodell für individualisierte IT-Dienstleistungen in dynamischen MärktenSzopinski, Daniel25.09.2017Workshop Enterprise Architecture Management in Forschung und Praxis, INFORMATIK 2017,
Chemnitz, Germany
The Traveling Reviewer Problem - Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online Rating BehaviorGutt, Dominik
Neumann, Jürgen
06.09.2017Fakultätsforschungsworkshop 2017, Lippstadt, Germany
Bitte stimmen Sie jetzt ab! – Ein Erfahrungsbericht über das Audience Response System PINGOKundisch, Dennis05.09.201715. e-Learning Fachtagung Informatik (DelFI 2017), Chemnitz, Germany
Pingo - der Publikumsjoker für die LehreKundisch, Dennis17.08.2017Workshop "Mediendidaktisches Design", Universität Paderborn, Paderborn, Germany
How Software Can Support Innovating Business Models: A Taxonomy of Functions of Business Model Development ToolsSzopinski, Daniel12.08.2017Twenty-Third Americas Conference on Information Systems (AMCIS),
Guimarães, Portugal
StudyNow - Eine mobile Plattform zur Verstetigung der Lernmotivation von Studierenden mittels GamificationJohn, Thomas11.07.2017lernPause der Stabsstelle Bildungsinnovationen und Hochschuldidaktik der Universität Paderborn, Paderborn, Germany
PINGO - Einführung & Aktuelle Weiterentwicklungen Schlangenotto, Darius13.06.2017lernPause der Stabsstelle Bildungsinnovationen und Hochschuldidaktik der Universität Paderborn, Paderborn, Germany
A Homeowner’s Guide to Airbnb: Theory and Empirical Evidence for Optimal Pricing Conditional on Online RatingsNeumann, Jürgen 10.06.2017Twenty-Fourth European Conference on Information Systems (ECIS),
Guimarães, Portugal
The Traveling Reviewer Problem – Exploring the Relationship Between Offline Locations and Online RatingGutt, Dominik31.05.2017Topics in Management and Economics (TEAM), Paderborn, Germany
The business model concept as vital part of the business architecture of OTF marketsKundisch, Dennis31.05.2017SFB 901 Oberseminar, Paderborn, Germany
Towards explaining the popularity of the business model canvas: A dual-coding approachSzopinski, Daniel31.05.2017SFB 901 Oberseminar, Paderborn, Germany
Supporting Business Model Idea Generation Through Machine-generated Ideas: A Design TheoryJohn, Thomas18.05.2017Business Model Conference, Venice, Italy
Towards Explaining the Popularity of the Business Model Canvas: A Dual-coding ApproachSzopinski, Daniel18.05.2017Business Model Conference, Venice, Italy
The power of platforms - Individualisierte Dienstleistungen in dynamischen MärktenKundisch, Dennis12.05.2017Wissenschafts- und Industrieforum Intelligente Technische Systeme, Paderborn, Germany
e-Learning in den Ingenieurswissenschaften - Das Beispiel PINGOSchlangenotto, Darius07.03.2017Workshop e-Learning NRW,  Aachen, Germany
Over-Paid Search: When Bricks-and-Mortar Retailers Should Not Use Paid SearchSchlangenotto, Darius14.02.2017Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, St. Gallen, Switzerland
You can't buy my rating! On the pivotal effect of an unconditional gift on rating behaviorGutt, Dominik13.02.2017Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, St. Gallen, Switzerland
Using Information Cues to Identify High Quality Ideas in Crowd EvaluationKundisch, Dennis12.02.20172nd Workshop on IS Design and Economic Behavior (ISDEB), St. Gallen, Switzerland
Crowd-Driven Competitive Intelligence: Understanding the Relationship between Local Market Structure and Online Rating DistributionsGutt, Dominik01.02.2017SFB 901 Oberseminar, Paderborn, Germany
Online Ratings in OTF-Related Markets - Current Topics and ApplicationsKundisch, Dennis01.02.2017SFB 901 Oberseminar, Paderborn, Germany
Raum für kreative Ideen - Das Innovative Ideas SeminarJohn, Thomas18.01.2017"Tag der Lehre" der Stabsstelle Bildungsinnovationen und Hochschuldidaktik der Universität Paderborn, Paderborn, Germany
Achieving more by saying less? On the Moderating Effect of Information Cues in Paid SearchSchlangenotto, Darius06.01.201750th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Hawaii, USA
Money Talks (Even) in the Sharing Economy: Empirical Evidence for Price Effects in Online Ratings as Quality SignalsGutt, Dominik12.12.2016Thirty Seventh International Conference on Information Systems (ICIS), Dublin, Ireland
Supporting Business Model Idea Generation Through Machine-generated Ideas: A Design TheoryJohn, Thomas12.12.2016Thirty Seventh International Conference on Information Systems (ICIS), Dublin, Ireland
StudyNow - Eine mobile Plattform zur Verstetigung der Lernmotivation von Studierenden mittels GamificationJohn, Thomas07.12.2016lernPause der Stabsstelle Bildungsinnovationen und Hochschuldidaktik der Universität Paderborn, Paderborn, Germany
Crowd-Driven Competitive Intelligence: Understanding the Relationship between Local Market Structure and Online Rating DistributionsGutt, Dominik16.11.2016INFORMS Annual Meeting, Nashville, USA
Was bedeutet die Transformation der Märkte im digitalen Zeitalter? Ökonomische GrundlagenKundisch, Dominik31.10.2016Ringvorlesung am Institut für Wirtschaftspolitik an der Universität zu Köln, Cologne, Germany
Transformation der Märkte im ‚digitalen Zeitalter‘Kundisch, Dennis29.06.201638. Universitätsseminar des Instituts für Wirtschaftspolitik an der Universität zu Köln „Dialog Wissenschaft und Praxis", Königswinter, Germany
Can the Crowd Substitute Experts in Evaluation of Creative Jobs? The Case of Business ModelsGörzen, Thomas14.06.2016Twenty-Fourth European Conference on Information Systems (ECIS), Istanbul, Turkey
Read this Paper! A Field Experiment on the Role of a Call-To-Action in Paid SearchSchlangenotto, Darius14.06.2016Twenty-Fourth European Conference on Information Systems (ECIS), Istanbul, Turkey
Challenge Accepted! - The Impact of Goal Achievement on Subsequent User Effort and Implications of a Goal's DifficultyGutt, Dominik13.06.2016Twenty-Fourth European Conference on Information Systems (ECIS), Istanbul, Turkey
Geschäftsmodelle als Thema der WirtschaftsinformatikKundisch, Dennis10.03.2016Workshop der Interessengruppe "Geschäftsmodelle in der Wirtschaftsinformatik" auf der Multikonferenz Wirtschaftsinformatik, Ilmenau, Germany
Listen To This Presentation! A Field Experiment on the Role of a Call-To-Action in Paid SearchKundisch, Dennis30.01.2016Vortrag bei Marketing zwischen Theorie und Praxis (MTP), Paderborn, Germany
StudyNow - Eine webbasierte Plattform zur Verstetigung der Lernmotivation von Studierenden mittels GamificationJohn, Thomas13.01.2016 Workshop "Topics in Economics and Management", Paderborn, Germany

Die Universität der Informationsgesellschaft