How do corporate taxes influence consumers? Do consumers actually pay part of the corporate tax? A comprehensive study by TRR 266 researchers Martin Jacob (WHU – Otto Beisheim School of Management), Maximilian Müller (Cologne University) and Thorben Wulff (WHU – Otto Beisheim School of Management), recently published in…
The COVID-19 pandemic has taken companies into uncharted territory: everyone is working from home. Online meetings suddenly became the norm. But how do you manage a company when no one is on site and everything is digital? TRR 266 researchers Hoa Ho, Christian Hofmann and Nina Schwaiger from LMU…
How does climate change affect firms and the global economy? And what are the real effects of net-zero transition? A new method developed by TRR 266 researcher Laurence van Lent and his co-authors helps to answer these and further questions.
Der TRR 266 Accounting for Transparency ist ein von der Deutschen Forschungsgemeinschaft (DFG) geförderter überregionaler Sonderforschungsbereich. Unser Team aus mehr als 100 engagierten Forschenden untersucht, wie Rechnungswesen und Besteuerung die Transparenz von Unternehmen beeinflussen und wie sich Regulierungen und Unternehmenstransparenz auf Wirtschaft und Gesellschaft auswirken. Ziel ist es, eine wirksame Regulierung für Unternehmenstransparenz und ein transparentes Steuersystem zu entwickeln. In unserer eigenen Forschung gewährleisten wir die Transparenz ebenfalls.
Beteiligte Institutionen
Die Hauptstandorte vom TRR 266 sind die Universität Paderborn (Sprecherhochschule), die HU Berlin und die Universität Mannheim. Alle drei Standorte sind seit vielen Jahren Zentren für Rechnungswesen- und Steuerforschung. Hinzu kommen Wissenschaftler der LMU München, der Frankfurt School of Finance and Management, der Goethe-Universität Frankfurt, der Universität zu Köln und der Leibniz Universität Hannover, die die gleiche Forschungsagenda verfolgen.