Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Teamfoto 2019

Dr. Tim Brühn

Kontakt
Publikationen
Dr. Tim Brühn

International Business

Leiter - Akademischer Rat - Wissenschaftlicher Assistent

Telefon:
+49 5251 60-4109
Fax:
+49 5251 60-2077
Büro:
Technologi...
Sprechzeiten:

Anrechnungssprechstunde: Mo. 12:30 - 13:15 Uhr

Beiträge in praxisorientierten Zeitschriften

Brühn,T. & Götz, G. (2014). Die Modelle Uber und Airbnb: Unlauterer Wettbewerb oder eine neue Form der Sharing Economy? Ifo Schnelldienst, 67(21), 03–27.

Brühn, T. & Paha, J. (2011). Marktmacht - Buchbesprechung, Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik.

Beiträge in wissenschaftlichen Zeitschriften

Brühn, T. & Götz, G. (2018). Exclusionary Practices in Two-Sided Markets: The Effect of Radius Clauses on Competition Between Shopping Centers. Managerial and Decision Economics, forthcoming.

Konferenzpapiere

Brühn, T., Götz, G. & Meinusch, M. (2016). The Value of User-Specific Information for Two-Sided Matchmakers. 14th Annual Media Economics Workshop, Zurich.

Brühn, T., Götz, G. & Meinusch, M. (2015). The Value of User-Specific Information for Two-Sided Matchmakers. Workshop on Industrial Organization in the Digital Industry, Liège. 

Brühn, T. & Götz, G. (2015). Exclusionary Practices in Two-Sided Markets: The Effect of Radius Clauses on Competition Between Shopping Centers. 42st EARIE Annual Conference, Munich.

Brühn, T. & Götz, G. (2015). Exclusionary Practices in Two-Sided Markets: The Effect of Radius Clauses on Competition Between Shopping Centers. Annual Conference of the Leibniz ScienceCampus and MaCCI Mannheim Centre for Competition and Innovation 

Brühn, T., Götz, G. & Meinusch, M. (2014). The Value of User-Specific Information for Two-Sided Matchmakers. 41st EARIE Annual Conference, Milan.

Die Universität der Informationsgesellschaft