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thyssenkrupps Finanzvorstand Guido Kerkhoff spricht in Paderborn zur Rolle des CFO bei Restrukturierungsprozessen Show image information
Im feierlichen Rahmen verabschiedet die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften gemeinsam mit dem Paderborner Hochschulkreis e. V. die diesjährigen Absolventinnen und Absolventen. Show image information

thyssenkrupps Finanzvorstand Guido Kerkhoff spricht in Paderborn zur Rolle des CFO bei Restrukturierungsprozessen

Im feierlichen Rahmen verabschiedet die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften gemeinsam mit dem Paderborner Hochschulkreis e. V. die diesjährigen Absolventinnen und Absolventen.

Monday, 04.12.2017 | 13.00 - 14.00 Uhr | Q4.245

Seminars in Economics and Management, Markus Dertwinkel-Kalt

Markus Dertwinkel-Kalt, Doktorand für Betriebswirtschaftslehre an der Universität zu Köln, hält am 04.12.2017 einen Vortrag mit dem Titel “Salience and Optimal Vertical Restraints”. Der Vortrag findet von 13 Uhr bis 14 Uhr in Raum Q4.245 statt und ist Teil der Seminarreihe „Economics and Management“. Anschließend steht Herr Dertwinkel-Kalt für Gespräche im Rahmen des Forschungscáfes zur Verfügung. Weitere Informationen und Termine der Vortragsreihe: 

https://wiwi.uni-paderborn.de/dep1/me/research/discussing-research/seam/.

Abtract:

Due to the digitalization, e-commerce is on the rise. Online sales have the advantage that they reduce retail costs and should, therefore, have a positive effect on profits and social welfare according to the classical model. Nevertheless, manufacturers have undertaken efforts to exclude online sales in order to preserve brand image. While the classical model can explain a negative effect of online sales on brand image only in very restrictive setups, we show that brand image concerns are more important than previously assumed if consumers are susceptible to salience effects. Then, in equilibrium online sales shift consumers’ attention toward prices, thereby deteriorating the valuation of high-quality goods. As a consequence, manufacturers may have an incentive to impose socially desirable vertical restraints such as bans of online sales. If, in contrast, e-commerce cannot be restricted due to legal constraints, retailers benefit from the credible threat to sell products online at low prices, which leads to inefficient quality provision in equilibrium and lowers both the manufacturer’s profit and social welfare.

The University for the Information Society