Achtung:

Sie haben Javascript deaktiviert!
Sie haben versucht eine Funktion zu nutzen, die nur mit Javascript möglich ist. Um sämtliche Funktionalitäten unserer Internetseite zu nutzen, aktivieren Sie bitte Javascript in Ihrem Browser.

Bildinformationen anzeigen
Bildinformationen anzeigen
Bildinformationen anzeigen
Bildinformationen anzeigen
Bildinformationen anzeigen
Bildinformationen anzeigen

Foto: Adelheid Rutenburges

Foto: Adelheid Rutenburges

Foto: Adelheid Rutenburges

Foto: Adelheid Rutenburges

Montag, 04.12.2017 | 13.00 - 14.00 Uhr | Q4.245

Seminars in Economics and Management, Markus Dertwinkel-Kalt

Markus Dertwinkel-Kalt, Akademischer Rat für VWL an der Universität zu Köln, hält am 04.12.2017 einen Vortrag mit dem Titel "Salience and Online Sales: The Role of Brand Image Concerns. Der Vortrag findet von 13 Uhr bis 14 Uhr in Raum Q4.245 statt und ist Teil der Seminarreihe „Economics and Management“. Anschließend steht Herr Dertwinkel-Kalt für Gespräche im Rahmen des Forschungscáfes zur Verfügung. Weitere Informationen und Termine der Vortragsreihe: https://wiwi.uni-paderborn.de/dep1/me/research

Abstract:

 

We provide a novel intuition for the observation that many brand manufacturers have restricted their retailers' ability to resell brand products online. Our approach builds on models of salience according to which price disparities across distribution channels guide a consumer's attention toward prices and lower her appreciation for quality. As a consequence, if vertical restraints cannot be imposed, a quality or a participation distortion might arise in equilibrium. The quality distortion occurs if the manufacturer either provides an inefficiently low quality under price salience or an inefficiently high quality in order to prevent price salience. The participation distortion arises as offline sales might be entirely abandoned in order to prevent prices from becoming salient. Both distortions are ruled out if vertical restraints are imposed. As opposed to the current EU-legislation that considers a range of vertical restraints as hardcore restrictions of competition per se, we show that these constraints might be socially desirable if salience effects are taken into account.

Die Universität der Informationsgesellschaft